مالتی پک » طراحی بسته بندی محصول
طراحی بسته بندی محصولات با کیفیت + نمونه کار
طراحی بسته بندی محصول به فرآیندی اشاره دارد که با توجه به کالا و هویت برند، بسته بندی ای در غالب انواع جعبه و پاکت طراحی و سپس تولید میشود. وقتی در فروشگاه های مختلف برای خرید قدم میزنید، اولین چیزی که جلب توجه میکند چیست؟
بسته بندی و طراحی اختصاصی آن است. حتی پیش می آید یک طرح یا بسته بندی خاصی را ببینیم که مختص به یک برند مشخص باشد و با دیدن آن، برند مورد نظر در ذهنمان تداعی شود.
طراحی بسته بندی محصول، کسب و کارها را قادر می سازد تا تجربه کاربری بهتری به مشتریان عرضه کنند و در کنار آن ارزش افزوده محصولاتشان را افزایش دهند و کالاهایی با کیفیت بیشتر و با ارزش تر به دست مشتری برساند.
هرچه قدر هم محصول شما با کیفیت باشد، از بهترین مواد استفاده کرده باشد و شیک باشد، اگر طراحی بسته بندی مناسب و گیرایی نداشته باشد، قطعا کالای شما در نظر مشتریان بی کیفیت می آید و تمایلشان به خرید کم می شود.
کسب و کارهایی که به دنبال افزایش اعتبار برند و مشتریان وفادار هستند و میخواهند فروش خود را افزایش دهند، باید توجه بیشتری به طراحی و بسته بندی اختصاصی و متناسب با هویت برند خود داشته باشند. شرکت مالتی پک با ارائه خدمات طراحی بسته بندی اختصاصی به کسب و کارهای مختلف، سعی دارد در برندسازی به آنها کمک کند تا محصولات خود را با بهترین بسته بندی و پک های اختصاصی به دست مشتریان خود برسانند.
فرم مشاوره رایگان طراحی بسته بندی
طراحی بسته بندی اختصاصی چیست؟
طراحی بسته بندی محصول (Packaging Design) به فرآیندی اشاره دارد که در آن تیم طراحان حرفه ای با کمک ابزارها و متدهای روز برای محصولاتی از قبیل مواد غذایی، پوشاک، جواهرات و حوزه های دیگر یک پوشش و یک بخش خارجی تولید میکنند. در نگاه اول بسته بندی محصول، تنها یک جعبه یا پک است که کالا یا مجموعه ای از اقلام را در خود جای میدهد. ولی در واقع طراحی و تولید بسته بندی محصول چیزی فراتر از یک پوشش ساده برای محافظت محصولات است.
با طراحی بسته بندی اختصاصی شما چهره برند خود را میسازید و ارزش کالا و محصولات خود را افزایش میدهید. یک بسته بندی باکیفیت اعتبار برند را افزایش میدهد و فروش را بیشتر میکند و این موضوع از کسی پوشانده نیست. با طراحی بسته بندی آنلاین محصولات برند خود را از سایر رقبا در صنعت خود متمایز میکنید و تجربه مثبتی را به مشتری ارائه میدهید.
چرا طراحی و تولید بسته بندی اختصاصی مهم است؟
– وجه تمایز
یکی از مهم ترین دلایلی که باید بسته بندی اختصاصی برای محصولات خود داشته باشید، تمایز شما از رقبایتان است. هویت برند شما در بسته بندی محصول آورده می شود و شما را منحصر به فرد می کند.
– برندسازی
به صورت بصری هویت برند خود را در محصولات خود نمایان کنید. برند خود را بسازید و بگذارید وقتی مشتری در قفسه های فروشگاه نگاه می کند، حتی با رنگ بسته بندی هم شما در ذهنش تداعی شوید.
– جذب مشتری
طراحی و تولید بسته بندی ویژه و اختصاصی باعث دیده شدن شما میشود و مشتری آن را نکته مثبتی میبیند. یک محصول خوب به بسته بندی با کیفیت هم نیاز دارد تا به چشم مشتری بیاید.
– حفاظت از محصول
با طراحی جعبه مناسب به کمک مالتی پک محصول در برابر عوامل محیطی مختلف مثل رطوبت و ضربه سالم باقی میماند و با کیفیت اولیه به دست مشتری میرسد.
– افزایش ارزش افزوده
با طراحی بسته بندی، از هر کجای ایران می توانید ارزش افزوده محصول خود را بیشتر کنید. مشتری هم تلاش و این ارزش را میفهمد و به خرید بیشتر ترغیب می شود.
اهمیت طراحی بسته بندی محصولات
طراحی و تولید بسته بندی محصول برای تمام کسب و کارها از چندین جهت حائز اهمیت است. شما وقتی کالایی تولید میکنید، برای مثال محصولات خشکبار خود را آماده کردهاید، باید آنها را در یک جعبه یا پوشش محافظ بگذارید تا بتوانید آن را به دست مشتری برسانید.
این بسته بندی باید حافظ و نگهدار محصول باشد؛ نگذارد رطوبت و آب به محصول آسیب برساند. حتی برخی بسته بندی ها کالا را از نور خورشید محافظت میکنند و برخی نیز ضربهگیر خوبی هستند.
در کنار اینها، مشتری نیاز دارد یک سری اطلاعات از محصولی که قرار است در فروشگاهها بخرد داشته باشد. برای مثال از چه برندی است؛ چه ترکیباتی دارد؛ تاریخ تولید و انقضای چه زمانی است و آیا نشانه استاندارد یا ضمانتی دارد؟
پس این طراحی جعبه ها و پک های اختصاصی است که در اولین نگاه مشتری به آنها توجه میکند. و این فرصت خوبی برای کسب و کارهاست تا برندسازی کنند و هویت برند و ماهیت محصولات خود را به گوش مشتری برسانند و در ذهن آنها ماندگار بمانند.
مراحل طراحی و تولید بسته بندی محصول در مالتی پک
- تحلیل و برنامهریزی: در این مرحله، هدفها و نیازهای بستهبندی مشخص میشود. باید بررسی کنید که محصول چه ویژگیهایی دارد، مخاطبان هدف کیستند و چه پیامهایی باید از طریق بستهبندی به مخاطبان منتقل شود.
- طراحی مفهومی: در این مرحله، ایدههای اولیه برای طراحی بستهبندی ایجاد میشود. ما با توجه به نتایج تحلیل و برنامهریزی، چندین طرح مفهومی ایجاد میکنیم
- توسعه و نمونه سازی: پس از انتخاب طرح نهایی، نمونههای اولیه از بستهبندی ساخته میشود. این نمونهها به مشتریان و تیمهای مختلف برای بررسی کیفیت، عملکرد و تطابق با نیازها ارائه میشود.
- تولید نهایی: هنگامی که نمونهها تأیید شدند، فرآیند تولید نهایی آغاز میشود. بستهبندیها به تعداد انبوه تولید میشود و تمامی جزئیات طراحی و کیفیت در طول تولید کنترل میشود تا از ایجاد هرگونه نقص یا مشکل جلوگیری شود.
انواع طراحی و تولید بسته بندی
طراحی بسته بندی اختصاصی در سه نوع عمده در مالتی پک انجام می شود و هر یک ویژگی هایی دارند و به منظور خاصی استفاده می شوند.
نوع اول طراحی پک بسته بندی که بیشترین استفاده را دارد و همه جا آن را می بینیم با نام بسته بندی اصلی شناخته میشوند. کالا که میتواند مواد غذایی یا هر محصول دیگری باشد، به طور مستقیم با آن در تماس است و همه محصولات باید این نوع بسته بندی را داشته باشند. اساسا هم روی این بسته بندی ها طراحی اختصاصی برند انجام می شود تا در مورد محصول اطلاعات لازم داده شود و یا برندسازی انجام گردد.
دسته دوم طراحی بسته بندی محصول با نام بسته بندی فرعی شناخته میشود که معمولا برای در کنار هم قرار دادن کالاها و محافظت از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. به ویژه در طراحی جعبه های بسته بندی هدایای تبلیغاتی و مدیریتی این نوع بسته بندی ها بسیار به کار میرود.
نوع سوم بسته بندی در طراحی و تولید بسته بندی ها کمتر کاربرد تبلیغاتی و برندسازی دارد و معمولا برای جابجایی چند پکیج به کار میرود. برای مثال در بسته بندی های مواد غذایی، برای جایجایی و توزیع بسته های کوچکتر از نوع سوم استفاده میکنند که معمولا روی آنها مشخصات کلی و نام و لوگوی برند ذکر شده است.
طراحی بسته بندی تهران
کسب و کارها در تهران طراحی بسته بندی را به مالتی پک می سپارند تا در اولین فرصت بسته بندی های اختصاصی خود را تحویل بگیرند.
ما با حضور تیم طراحان و کارشناسان خبره که با نیازهای کسب و کارها، بازار و مشتریان هدف آشنایی دارد، سعی می کنیم با بهترین ابزارها و تکنولوژی های روز بهترین طراحی جعبه و بسته بندی اختصاصی را به شرکت های تولیدکننده و توزیع کننده ارائه دهیم.
نمونه طراحی بسته بندی اختصاصی در مالتی پک
مالتی پک شرکت طراحی و تولید بسته بندی های اختصاصی در ایران است که با داشتن بیش از 25 سال سابقه در این حوزه توانسته به کسب و کارهای زیادی کمک کند تا چهره برند خود را به مشتریان نشان دهند و فروش خود را با طراحی بسته بندی محصول افزایش دهند.
چه محصولی که تولید میکنید یک کالای عمومی باشد و چه منحصر به فرد، باید بسته بندی و پکیجینگ آن به گونهای باشد که نگاه مخاطب را به خود جذب کند. تنها کیفیت خود محصول کافی نیست. مالتی پک فرصتی را فراهم کرده که شما کسب و کارها میتوانید با دریافت مشاوره رایگان نیاز برند خود در طراحی جعبه محصولات بیابید و اعتبار برند خود را در بازار افزایش دهید.
نمونه طراحی بسته بندی اختصاصی را میتوانید در بسته بندی های مواد غذایی، بسته بندی پوشاک، بسته بندی جواهرات و زیورآلات و تمام محصولاتی که میخریم ببینید.
سایر نمونه های بسته بندی محصولات:
سفارش بسته بندی اختصاصی محصولات
برای سفارش طراحی بسته بندی اختصاصی انواع محصولات از جمله طراحی بسته بندی پلاستیکی، کارتنی و مقوایی، قوطی های فلزی و تلقی، پاکت کرافت با زیپ کیپ، پاکتی و جعبه ای و هر آن چه نیاز شرکت شماست، با مشاوران مالتی پک تماس بگیرید.
جای شما در بین مشتریان ما خالی است
10 نکته کلیدی در طراحی بسته بندی محصولات
طراحی و دیزاین بسته بندی محصولات، از ایده پردازی دیزاین گرفته تا تولید نهایی باید اصولی و با توجه به نیاز بازار باشد. منحصر به فرد باشید و از متفاوت بودن نترسید. تجربه کاربری را اولویت قرار دهید و در نهایت سهم بیشتری از بازار را در دست بگیرید.
1. نیاز مشتری در بازار
بعد از این که محصول تولید شد، حالا باید ببینید مخاطب هدف شما کیست و چه ویژگی هایی دارد و حالا برای طراحی بسته بندی باید چه اصولی را رعایت کنید تا این بازار هدف حاضر باشد شما را بر برندهای دیگر ترجیح دهد و از شما خرید کند.
2. نیاز برند و محصول به بسته بندی
در طراحی و دیزاین بسته بندی باید ویژگی های محصول را در نظر بگیرید و طبق آن طرح را انتخاب کنید. ببینید برند چقدر می تواند بابت طراحی بسته بندی خرج کند و هدفش از عرضه کالا در بازار چیست. این موارد ممکن است به آسانی برای بیزنس ها قابل شناسایی نباشند. پس آن را به تیم های متخصص طراحی و چاپ بسته بندی اختصاصی می سپارند.
3. ترکیب رنگ در بسته بندی
رنگ ها و ترکیب آن ها هستند که در اولین نگاه شما را متمایز می کند. در دیزاین بسته بندی رنگی را انتخاب کنید که با هویت برند شما همخوانی داشته باشد و ویژگی ها و خصوصیات محصول را نمایان می کند. در این میان روانشناسی رنگ ها می تواند بیشتر به شما کمک کند.
4. ساختار بسته بندی
نکته مهم در طراحی بسته بندی چینش المان ها در کنار هم و ترکیب آن ها به درستی است. با توجه به ابعاد بسته بندی باید طرح ها در کنار هم قرار بگیرند و البته حواستان باشد از شلوغی در طراحی دوری کنید؛ چرا که کیفیت را نمی رساند.
5. برندینگ در دیزاین
هویت برند شما، چهره آن و پیامی که می خواهید از طریق بسته بندی محصول به گوش مشتری برسانید، باید با آگاهی و دقت روی طراحی جعبه انجام شود تا مشتری هم تجربه مثبتی در استفاده از محصول برند شما داشته باشد و به شما وفادار بماند.
6. تصاویر در طراحی بسته بندی
رنگ مهم است؛ اما تصویر هم همانقدر می تواند در فروش بیشتر تاثیر بگذارند. تصاویر ویژه خودتان را با کیفیت آماده کنید تا نگاه مخاطب را جذب کنید.
7. اطلاعات روی جعبه
نه نتها تصاویر و رنگ ها در طراحی بسته بندی مهم هستند، اطلاعات و نوشته های شما روی جعبه ها هم ترغیب کننده اند و باعث می شود مشتری بخواهد از شما خرید کند یا نه. کوتاه اما کافی اطلاعات را عنوان کنید؛ اطلاعاتی مثل نام برند، نام شرکت، تاریخ های مهم، موارد مصرف و مواد تشکیل دهنده و هر آن چه که در خصوص محصولتان برای مشتری مهم است.
8. بسط دادن بسته بندی
نکته بسیار مهمی که در طراحی بسته بندی ممکن است بیزنس های مختلف به ویژه کسب و کارهای تازه وارد ندانند و رعایت نکنند، بحث انتخاب طرحی برای جعبه و بسته بندی است که بتوان بعدا با رشد برند، روی همان طرح مانوور بیشتری داد. مثلا اگر تنها آب معدنی تولید می کنید، می توانید به جای این که طراحی بسته بندی آن تنها برای خود آب معدنی باشد، برای برند و ماهیت و پیام برند باشد؛ تا اگر در آینده خواستید نوشیدنی های دیگر را اضافه کنید، طراحی فعلی و چهره برند از بین نرود.
9. مد روز در بسته بندی
با ترندهای روز در طراحی بسته بندی پیش بروید، ببینید در بازار چه می گذرد و مشتری ها بیشتر جذب چه طرح ها و دیزاین هایی می شوند. قبلا ممکن بود ببینیم مشتری ها به سراغ طرح های رنگی و شلوغ بروند؛ اما حالا طرح های مینیمال و تک رنگ بیشتر در بازار طرفدار دارد و مشتری بهتر به آن توجه می کند.
10. مواد اولیه زیست دوست
از مهم ترین نکات و اصول در طراحی بسته بندی که باید حتما به آن توجه شود، نوع مواد اولیه به کار رفته در بسته بندی محصولات است. شرکت های طراحی بسته بندی اختصاصی مثل مالتی پک همیشه سعی داشته اند از موادی در پکیجینگ های خود بهره ببرند که کمترین آسیب را به محیط زیست می رساند و قابل بازیافت هستند.
سوالات متداول
1. از طراحی تا تولید بسته بندی اختصاصی محصول چقدر طول می کشد؟
با توجه به ایده، سایز و متریال استفاده شده در بسته بندی مدت زمان طراحی تا تولید متغیر است. ما در تیم مالتی پک از صفر تا صد تولید بسته بندی در کنار شما هستیم تا بهترین و باکیفیت ترین بسته بندی برای محصول شما تولید شود.
2. چرا بسته بندی اختصاصی بهتره؟
با توجه به اهمیت برندینگ محصول، یکی از مهم ترین نکات برای برندسازی یک محصول، ایجاد یک بسته بندی منحصربفرد و خلاقانه برای محصول است چرا که یک بسته بندی خلاقانه می تواند باعث تمایز و فروش بیشتر شما در کنار سایر رقبا باشد
3. از چه متریالی برای تولید بسته بندی محصولات استفاده می شود؟
ما در مالتی پک قابلیت طراحی و تولید انواع بسته بندی در جنس و ابعاد گوناگون داریم. برای خلاق بودن بسته بندی محصول، محدودیتی نداریم و با توجه به ماهیت محصول شما، جنس و متریال مناسب را انتخاب خواهیم کرد.
4. از چه نوع چاپی برای طراحی بسته بندی محصول ستفاده می شود؟
یکی از مزیت های اصلی مالتی پک، چاپ و تولید بدون واسطه است. مدرن ترین و بروزترین دستگاه های چاپ از ویژگی های چاپخانه اختصاصی مالتی
5. آیا میتوانید بسته بندی های شفاف ارائه دهید؟
بله، ما می توانیم بسته بندی های شفاف و نیمه شفاف نیز طراحی کنیم.
6. آیا خدمات شما شامل طراحی بسته بندی های صادراتی نیز میشود؟
بله، ما طراحی بسته بندی های مطابق با استانداردهای بینالمللی برای صادرات نیز ارائه میدهیم.
7. چگونه میتوانیم سفارش خود را ثبت کنیم؟
با تکمیل فرم مشاوره رایگان و یا شماره 02144342330 تماس بگیرید، کارشناسان ما راهنمایی لازم را به شما ارائه خواهند داد.
آیا امکان طراحی بسته بندی محصول برای برندهای لوکس هم دارید؟
سلام وقتتون بخیر باشه
بله هر نوع بسته بندی محصولات با سلیقه شما در مالتی پک ساخته میشود. کافیه با ما تماس بگیرید یا فرم بالای صفحه را پر کنید تا متخصصان ما جهت مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.
توضیحات کلی خیلی خوبه، ولی کاش نمونه کارهای بیشتری از بسته بندی محصولات قرار میدادید.
سلام وقتتون بخیر باشه
خیلی ممنونم از بازخورد شما. چشم حتما در آینده نمونه کارهای بیشتری قرار میگیره.