فهرست مطالب:
تا حالا در رویداد یا جشنواره ای شرکت کرده اید که به شما هدایای تبلیغاتی داده باشند؟ چه حسی به شما دست داد؟ احتمالا حس توجه، ارزشمند بودن، اهمیت دادن و خاص بودن را به شما القا کرد. این هدایای با ارزش را شرکت ها و سازمان ها و برندهای مختلفی که در صنایع مختلف فعالیت می کنند به افراد می دهند تا از آنها قدردانی کنند و همزمان به صورت غیر مستقیم به بازاریابی برند هم کمک می کنند.
مشتریان تا مدیران شرکت ها یا مسئولان بخش های مختلف پک هدایای تبلیغاتی را دریافت می کنند و این هدایا معمولا از طرف مدیران یا شعب سازمان ها به نمایندگی از یک برند به افراد هدیه داده می شود تا حس قدردانی را در آن ها القا کند.
اما هدایای تبلیغاتی چیست؟ دقیقا این هدیه ها چه اهدافی را دنبال می کنند و چه مزیتی را با خود برای برندهای مختلف به همراه دارند؟
هدیه تبلیغاتی چیست؟
هدایای تبلیغاتی، به گیفت و هدیه هایی اشاره دارد که به مناسبت های مختلف مدیران و مسئولان به مشتریان و یا حتی کارمندان خود می دهند تا از آن ها قدردانی کنند. اما این پک هدایای تبلیغاتی تنها برای قدردانی نیستند و یک راهکار بسیار هوشمندانه در تبلیغات و بازاریابی برند نیز به شمار می آیند. یک استراتژی بازاریابی قوی است و ارتباط بین کسب و کار و مشتریان و بین بیزینس ها را تقویت می کند و آگاهی برند را افزایش می دهند. مشتری ها شما را بهتر می شناسند و وفاداری برند افزایش می یابد.
هدایای تبلیغاتی می تواند تنها یک دفتر و خودکار با یک بسته بندی منحصر به فرد با لوگو و نام برند شما باشد و یا ست تبلیغاتی لوکس تر مانند قهوه ساز دستی و ماگ و حتی چیزی گران تر و با ارزش تر از این ها باشد. این هدایا به سلیقه شما، بودجه، و مخاطب شما بستگی دارد. اگر می خواهید در یک جشنواره به تعداد زیادی مشتری یا مراجعه کننده پک هدیه بدهید، قطعا دادن ست هدیه گرانبها هزینه زیادی را برای شما به دنبال دارد. در این مواقع می توانید هدیه ای در حد یک ماگ با لوگوی و نام برند خود، یک خودکار و دفتر سررسید به مقدار عمده با یک بسته بندی شیک اما اقتصادی تهیه کنید. برای مدیران و مسئولان بخش های مختلف هم ست هدایای تبلیغاتی با ارزش تری را سفارش دهید تا ارتباط بین شما تقویت شود.
سفارش هدایای تبلیغاتی برای برند شما
در کمترین زمان و بهترین کیفیت
اهمیت هدایای تبلیغاتی برای برندها
هدایای تبلیغاتی در بلند مدت نتیجه سرمایه گذاری شما روی این هدیه ها را می دهند. ارائه ست هدیه های تبلیغاتی نوعی استراتژی بازاریابی قوی است که ممکن است به صورت مستقیم و در کوتاه مدت نتیجه آن را نبینید، اما در بلند مدت، مثلا پس از چند ماه، نتیجه مطلوبی به شما می دهد. میدانستید 85 درصد از افرادی که هدایای تبلیغاتی را دریافت می کنند، نام برند در ذهنشان می ماند؟ و همین هم وفاداری مشتری را در بلند مدت به همراه دارد.
دادن ست هدیه تبلیغاتی یک ارتباط عمیق میان برند و مشتری ایجاد می کند. شما را ویژه می دانند و احساس می کنند شما به آن ها بیشتر از بقیه برندها در صنعت خود اهمیت می دهید. باعث وفاداری افراد به شما می شود و راهی است که از طریق احساس بازاریابی را در پیش می گیرد.
گاهی شما روش بازاریابی ای را در پیش می گیرید که ممکن است در کوتاه مدت ترافیک شما را بالا ببرد و در بهترین حالت برای مدت کوتاهی فروش شما افزایش پیدا کند. اما پس از مدتی دوباره باید تبلیغات فراوان و هزینه زیاد صرف کنید تا آن ترافیک بهینه را به دست بیاورید. با کمک عرضه هدایای تبلیغاتی به افراد به عنوان راهکار بازاریابی قوی با هزینه کمتری می توانید مشتری های وفادار تری را بیابید که حاضرند چندین بار از شما خرید کنند و حتی بابت محصولات جدید شما هزینه بیشتری پرداخت کنند.
وقتی هدایای تبلیغاتی آگاهانه انتخاب شوند و بسته بندی کاربردی و جذاب و لوکسی داشته باشند، همیشه در دید مشتری شما قرار می گیرند. برای مثال اگر برای کارمندان سازمانی هدیه تبلیغاتی ارائه می دهید، دادن دفتر و ماگ و خودکار شخصی سازی شده با نام و هویت بصری برند شما، باعث می شود همیشه نام برندتان جلوی چشم هایشان باشد و هرگاه محصولی بخواهند که شرکت شما تولید می کند، قطعا ابتدا به سراغ شما می آیند.
بیشتر بخوانید: چگونه لیبل طراحی کنیم؟ نکات طراحی لیبل حرفه ای
چگونه از هدایای تبلیغاتی برای آگاهی از برند خود استفاده کنیم؟
- به مخاطب خود دقت کنید: به چه کسانی قرار است هدیه تبلیغاتی را بدهید؟ چه چیزی برای آن ها بیشتر اهمیت دارد؟ پاسخ به این سوالات باعث انتخاب بهتر هدیه ها می شود.
- هویت و پیام برند را اعمال کنید: برند شما سعی دارد چه پیامی را در طول محصولات و برند به گوش بازار برساند؟ آن را در طراحی بسته بندی هدایای تبلیغاتی نیز عمل کنید و از هدیه و جعبه ای استفاده کنید که دوستدار محیط زیست باشد و پیام مشخصی را نیز به گوش مشتری می رساند.
- به بسته بندی اهمیت بدهید: بسته بندی هدایای تبلیغاتی اولین چیزی است که افراد می بینند. پس باید لوکس، بروز و کاربردی باشد و نشانی از هویت برند شما باشد.
انواع هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی می تواند هر چیزی باشد؛ از ماگ با لوگو و نام برند شما تا باکس های تبلیغاتی که در آن ها چند تکه هدیه ست قرار دارد. این هدایا معرف بیزینس شما هستند، محصولات شما را گوش مخاطب می رسانند، مشتریان شما را بیشتر میکنند، فروش تان را افزایش می دهند و در نهایت توجه افراد را به سوی شما جلب می کنند. برخی از این هدایای تبلیغاتی شامل موارد زیر هستند:
- ست دفتر و خودکار تبلیغاتی
- فلش کارت تبلیغاتی
- سررسید و تقویم رومیزی تبلیغاتی
- لیوان تبلیغاتی
- هدایای تبلیغاتی لوکس تر مثل ساعت و عینک و حتی قهوه ساز کوچک
بیشتر بخوانید: ایده های طراحی بسته بندی با هوش مصنوعی
سفارش هدایای تبلیغاتی برای برند شما
در کمترین زمان و بهترین کیفیت
سخن پایانی
هدایای تبلیغاتی راهکار بازاریابی موثری است که احساسات مخاطب و مشتری ها را نیز درگیر می کند و می توانید با هدایای کوچک اما شخصی سازی شده، توجه مشتریان خود را چه مصرف کننده مستقیم باشند، چه شرکت های دیگر، جلب کنید. در بلند مدت سرمایه گذاری ای که روی ست هدایای تبلیغاتی کرده اید به سود می رسد و مشتری هایی به سمت شما می آیند که وفاداری بیشتری به برند و محصولات شما خواهند داشت.
بیشتر بخوانید: نقش بسته بندی در هویت برند چیست؟