فهرست مطالب:
نحوه طراحی لیبل است که تعیین می کند یک محصول قرار است پر فروش باشد یا زیاد مورد توجه مشتری ها قرار نگیرد. با داشتن لیبل یا برچسب مناسب بر روی محصول خود می توانید بیشترین فروش خود را تجربه کنید.
شما روی لیبل ترکیبی از طراحی گرافیک چشم نواز و اطلاعات مهم می بینید و اولین بخش از کالای هر کسب و کاری است که به چشم می آید. پس می تواند به نوبه خود در بازاریابی و تبلیغات به کمک بیزنس ها بیاید. لیبل مناسب، از برند و محصول شما می گوید و هرچه نکات طراحی لیبل را با دقت بیشتری رعایت کنید، نتیجه بهتری هم در بحث بازاریابی و فروش خود می گیرید.
چگونه لیبل طراحی کنیم که بیشترین تاثیر را بر مشتری بگذارد و چهره برند را با بهترین امکانات بصری نشان دهد؟ نکات مهم در طراحی لیبل کدامند؟ در ادامه این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
طراحی لیبل چیست؟
طراحی لیبل به برچسب هایی اشاره دارد که با طرح گرافیکی جذاب و چینش متناسب المان ها روی بسته بندی قرار می گیرند. این لیبل ها روی محصولات و بسته بندی ها با اهداف مختلف قرار می گیرند. به ویژه روی محصولات، نحوه طراحی لیبل به گونه ای است که هم از لحاظ بصری جذاب باشد و هم اطلاعات مفید در مورد کالا بدهد. گاهی هم بر روی بسته بندی ها قرار می گیرد و تنها نام برند و گاهی شعار آن برند روی آن درج شده. گاهی این لیبل تنها یک بارکد از محصول است و حتی برای دعوت به اقدام (Call-to-Action) هم از آن استفاده می شود.
سفارش طراحی و چاپ لیبل محصولات شما
در کمترین زمان و بهترین کیفیت
نحوه طراحی لیبل
چگونه لیبل طراحی کنیم؟ این سوالی است که کسب و کارهایی همیشه می پرسند که از اهمیت تاثیر لیبل روی فروش و بازاریابی آگاه شده اند. در هنگام طراحی لیبل محصول باید اصولی را رعایت کنید که باعث جذب مشتری شود. طرح گرافیکی انتخابی شما باید هویت برندتان را نشان دهد؛ رنگ، فونت، چینش المان ها و اطلاعات درج شده باید متناسب با نیاز برند و جامعه هدف باشد. نه تنها نحوه طراحی لیبل مهم است، چاپ آن نیز همان قدر اهمیت دارد. چرا که طراحی و چاپ باکیفیت در جذابیت و خوانایی لیبل تاثیر زیادی دارند و نگاه مشتری را بیشتر جذب می کنند.
نکات طراحی لیبل به شما کمک می کنند، برچسب های بهتری را برای محصولات و بسته بندی های خود تهیه کنید. اما پیش از بررسی این نکات بهتر است به چگونگی و نحوه طراحی لیبل توجه کنید و مراحل آن را بدانید.
- هویت برند: اولین چیزی که در کنار توجه به نیاز مشتری باید در فرآیند طراحی لیبل به آن توجه کنید، هویت برند شماست. این موضوع در تمام بخش های طراحی و بعدها در تلاش های بازاریابی و فروش شما تاثیر می گذارد و در برندسازی به شما کمک می کند.
- نیاز مشتری: باید ببینید جامعه هدف شما چه ویژگی هایی دارد و بر اساس آن طرح و کیفیت لیبل را تعیین کنید و اطلاعاتی روی برچسب درج کنید که به فروش محصول کمک کند و بهتر نمایانگر محتویات کالا باشد.
- مشورت با تیم طراحان لیبل حرفه ای: نحوه طراحی لیبل کار آسان و کم اهمیتی نیست که بخواهید بدون مشورت انجام دهید. تیم طراحان لیبل حرفه ای به شما در ایده تا طراحی و چاپ باکیفیت لیبل کمک می کند. لیبلینگ خوب، فروش بهتری را نیز به شما می دهد.
- تعیین طرح و ابعاد و محتوا: با ترکیب هویت برند، نیاز مشتری و مشورت با طراحان، طرح لیبل، اشکال، محتوا و ابعاد و جنس آن را تعیین کنید.
- چاپ لیبل نمونه: در مرحله بعدی در نحوه طراحی لیبل باید نمونه ها را طراحی و چاپ کنید و نتیجه ای که از آن می گیرید را ثبت کنید.
- بررسی و ایجاد تغییرات: با بررسی نتایج حاصل از چاپ لیبل نمونه، تغییرات لازم را اعمال می کنید.
- طراحی و چاپ لیبل نهایی: در آخرین مرحله برای طراحی کردن لیبل، طرح نهایی را با تغییراتی که در آن ایجاد کردید به چاپ می رسانید و روی محصول و بسته بندی های خود می چسبانید.
جهت سفارش طراحی و چاپ لیبل طلاکوب و نقره کوب پیشنهاد میکنیم به صفحه “طراحی لیبل طلاکوب” ما مراجعه کنید.
نکات طراحی لیبل حرفه ای که باید بدانید
برای این که بدانیم چگونه لیبل طراحی کنیم که تاثیر بهتری بر جامعه هدف و فروش داشته باشد، باید نکات طراحی لیبل را با دقت در فرآیند آماده سازی و چاپ پیاده کنید.
1. ورود کامل اما کوتاه اطلاعات لیبل
چگونه لیبل طراحی کنیم که هم اطلاعات کامل کالا و بسته بندی در آن باشد و هم خسته کننده نباشد؟ با توجه به نوع لیبل اطلاعات مشخص می شود. گاهی فقط نام برند و لوگوی شما روی بسته بندی کافی است و گاهی هم باید اطلاعاتی مثل تاریخ های مهم، طرز استفاده از محصول، مواد تشکیل دهنده و راه های ارتباطی را روی آن درج کنید. بسیاری نیز شعار محصول یا برند را روی لیبل درج می کنند. متناسب با نیاز کالا و بسته بندی باید محتوای اطلاعات و حجم آن ها و حتی چینش و فونت آن ها تعیین شود.
2. شناخت عوامل تاثیرگذار روی طراحی لیبل
عوامل مختلفی روی چگونگی طراحی لیبل محصول و بسته بندی تاثیر می گذارد. مخاطب هدف، رقبا، هویت برند، ابعاد بسته بندی کالا، جنس لیبل و هدف محصول از جمله عوامل مهم در دیزاین لیبل هستند. برای مثال اگر محصول شما در معرض آب و رطوبت زیاد قرار می گیرد، قطعا لیبل کاغذی برای طراحی و چاپ مناسب نیست و باید لیبلی مقاوم تر به کار ببرید.
3. تعیین بودجه برای طراحی لیبل
تعیین بودجه از نکات مهم طراحی لیبل است که شما را بهتر در مسیر طراحی و چاپ هدایت می کند. اگر بخواهید با بهترین مواد و بالاترین کیفیت لیبل خود را دیزاین کنید، این هزینه بر ارزش افزوده کالای شما می افزاید و محصول با قیمت بالاتری به دست مشتری می رسد. در این میان باید به جامعه هدف خود و محصول ارائه شده توجه کنید؛ وگرنه بجای فروش بیشتر، نتیجه عکس می گیرید.
4. اهمیت به رنگ، ابعاد و چینش المان ها
در نحوه طراحی لیبل روانشناسی هم به میان می آید. استفاده هوشمندانه از رنگ، ابعاد هر بخش از محتوای لیبل و چینش المان ها کنار هم بسیار مهم است؛ چرا که همین عوامل است که باعث می شود محصول در فروشگاه های حضوری یا آنلاین به چشم مخاطب بیاید و تاثیر اولیه را روی او بگذارد. لیبل نباید پر از رنگ و شلوغ باشد. باید آگاهانه و گیرا المان ها در طراحی لیبل انتخاب شوند.
5. تاثیر فضای خالی در نحوه طراحی لیبل
وقتی در دیزاین برچسب بسته بندی و محصول از طرح های شلوغ و گیج کننده استفاده کنید، مشتری تمایلی به بررسی بیشتر کالا پیدا نمی کند. اما وقتی در طرح لیبل فضای خالی یا فضای بدون هیچ المانی وجود داشته باشد، تجربه کاربری بهتری را به مشتری ارائه می دهد. به ویژه این موضوع را در طراحی لیبل مینیمال می بینیم که هم بازاریابی بهتری دارند و محصولات هم با توجه به ماهیت آن ها بیشتر به فروش می رسند.
6. جنس لیبل و تناسب آن با نیاز شما
همان قدر که در نحوه طراحی لیبل باید به طرح و دیزاین آن توجه کنید، جنس لیبل هم مهم است و به نوع بسته بندی، بودجه شما، محصولی که عرضه می کنید و حتی صادراتی بودن یا نبودن آن بستگی دارد. برخی لیبل ها در برابر آب و برخی گرما و حتی برخی برای حمل و نقل های طولانی مناسب نیستند. و هر چه کیفیت لیبل بالاتر و متناسب با شرایط جوی متنوع باشد، گران تر است و ارزش افزوده محصول شما را افزایش می دهد.
7. ابزارهای مورد استفاده برای طراحی و چاپ
هر کسب و کاری ابزارهای طراحی و چاپ لیبل را ندارد و از نکات مهم طراحی لیبل این است که از ابزارهای پیشرفته و بروز استفاده کنید تا کیفیت چاپ بالا باشد و مقاومت کافی را در برابر ضربه داشته باشند. شما هر چه طرح جذابی داشته باشید، اگر چاپ آن باکیفیت نباشد، محصول شما به خوبی به چشم مشتری نمی آید و نتیجه عکس می گیرید. برای طراحی لیبل هم می توانید از نرم افزارهای مختلف مثل Canva، Adobe Express و 99designs استفاده کنید که آپشن های طراحی خوبی را به شما می دهند.
لیبل خود را ساده و خلاقانه طراحی کنید
در این مطلب به سوال “چگونه لیبل طراحی کنیم” پاسخ دادیم و نکات طراحی لیبل را بررسی کردیم. دیزاین برچسب کار آسانی نیست و به تخصص و ابزارهای حرفه ای نیاز دارد. در نحوه طراحی و دیزاین لیبل عوامل زیادی دخیل هستند و محوریت بیشتر آن ها مشتری و نیاز اوست و در وهله دوم هم هویت برند است. با طراحی لیبل باکیفیت و مناسب بازاریابی محصول خود را افزایش دهید و مشتری های بیشتری جذب برند و محصول خود کنید.
اگر میخواهید حرفه ای ترین طراحی لیبل را داشته باشید تا مشتریان مجذوب محصول شما بشوند، پیشنهاد میکنیم این کار را به متخصص های این حوزه بسپارید. جهت سفارش طراحی و چاپ لیبل حرفه ای به صفحه “طراحی لیبل محصول” ما مراجعه کنید.